Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl
Larp Smoczej Krwi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przygotowanie do gry
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl Strona Główna -> Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:16, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Co do losowości starć- może tak, dlatego wydaje mi się, że teraz każdy atak trzeba będzie dwa razy przemyśleć. Bronić się jest łatwiej. Dlatego może lepiej przed atakiem sprowokować kilka buntów u przeciwnika, przemyśleć, i przygotować atak.
Niepewne czasy, państwa pojawiają się, i znikają. A jeden drobny błąd może doprowadzić łatwo do upadku:) To celowe zamierzenie.

Bezpańskie prowincje? Bardzo różne statystyki. Część tych prowincji to mniejsze państwa, funkcjonujące dość sprawnie, inne to po prostu ziemie niczyje. Współczynniki neutralnych prowincji zostały ustalone przez MG. Odrobina działalności wywiadu, bądź wydanie wpływu na zwykłe nawiązanie stosunków dyplomatycznych z sąsiednimi państewkami pozwolą dowiedzieć się czegoś więcej.
Ew. akcja zbrojna... znaczy kolonizacyjna Wink
Wszystkiego można się dowiedzieć, trzeba tylko odpowiednie działania podjąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:20, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Dzięki Smile

Rozważcie może jednak większą szansę zebrania oddziałów albo lepsze rzuty obronne z zamku bo naprawdę będzie kolejna odsłona "Novigradzkich wojen" - Wielka Bitwa Rozstrzygająca Losy Prowincji - po każdej stronie po jednej jednostce i... obie zabiły się nawzajem Razz

Kolejne pytania

- czy będzie wiadomo ile i jakich kontraktów handlowych mamy na starcie?
- jak działa 'Świątynia' na 'lojalność' ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Śro 12:35, 28 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tirnadhael




Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:48, 28 Wrz 2011    Temat postu:

2 pytania co do tworzenia państwa i postaci:
-rozumiem, że z tych początkowych 24sz, jeżeli chcemy wykupić technologię, to płacimy jak za implementację (czyli 8sz)
-każdy współczynnik wynosi minimum 1. To oznacza że startujemy z poziomem 1, i rozwijamy wyżej, czy że musimy wydać minimum 1 na każdy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:23, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Z tego co pamiętam płacimy jak za stworzenie technologi(10 skrzyń).
Każdy współczynnik kupujemy.(czyli startujecie z zerami potem kupujecie jedynki itd. Tak jak w poprzednim sezonie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tirnadhael




Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:48, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Tylko tworzenie technologii nie wymagało pieniędzy, tylko testu mądrości (tech. pierwszego poziomu wymagała 10), a implementacja technologii (kupionej lub wykradzionej) pierwszego poziomu kosztowała 8sz...to jak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 1:17, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Jak wyżej 10skrzyń. Picollo zapomniał tego dopisać przy rozpisce(priorytetowej)stąd sprostowałem to przy pytaniu.

Przepraszamy za to niedopatrzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco REqam




Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:28, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Picollo w temacie obok napisał:
Kupienie technologii kosztuje tyle, ile wynosił współczynnik mądrości potrzebny do wynalezienia danej technologii.


Ten zapis jest dla mnie niejasny. Nie znalazłem nic na temat wymaganych poziomów mądrości do wynalezienia konkretnej technologii, zatem wnioskuje, że skoro poziom trudności na wynalezienie kolejnych poziomów technologii wynoszą10/13/16, to wymagana mądrość 1/3/6 i tyle koszt. Wymaga pewnego sprostowania.

Ważne też jest wyraźne zaznaczenie w zasadach, czy jeśli wynajdujesz sam, to musisz płacić za wdrażanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:33, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Marco- Racja. Poprawiłem

Jeśli wynajdujesz, to poświęcasz na to akcję kapitana, i zwykle dopłacasz do testu. I to wystarcza.

Teraz daliśmy wirtualną walutę na początkowy rozwój państwa. Dlatego koszt technologii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:48, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Nie przesadzałbym z tym rozwojem, ta kasa to na waciki najwyżej wystarczy... Razz
A tak serio - rozumiem, że gra zaczyna się w "wiekach ciemnych" stąd mniejsze państwa, mniej punktów etc (to bardzo fajnie, motyw mi się podoba) ale startowej kasy jest potwornie mało. Nie zdziwcie się, jeśli się okaże że gracze nie będą mieli czasu brać się za wymyślane przez Was fabularne questy bo będą przeznaczać akcje na rozbudowę/wynajdowanie etc. (zwłaszcza jeśli doszły dodatkowe akcje, takie jak "misja", co jeszcze potencjalnie umniejsza ilość akcji w turze). Między innymi z tego powodu w zeszłym sezonie na turnieju w Tyberii pojawił się tylko jeden gracz - reszta prowadziła wojny i rozbudowywała państwa. A szkoda, bo event był ciekawy Sad

Jedna startowa technologia i druga jednostka wojskowa naprawdę by nikogo nie zabolały Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Czw 10:51, 29 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime




Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Vralia

PostWysłany: Czw 11:39, 29 Wrz 2011    Temat postu:

Dokładnie. Przy tych 24 sz to np. po wykupieniu technologii i oddziału wojska to już nawet na jedną kopalnię nie stać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:56, 30 Wrz 2011    Temat postu:

i takie było poniekąd założenia;p Liczymy na kreatywność graczy. Ze swojej strony nie mówimy, że nie ma opcji startu z np: dwoma oddziałami i dwoma technologiami , lecz niestety nie zdradzę w jaki sposób ale wierze, że dacie radę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:07, 30 Wrz 2011    Temat postu:

Na razie niczego nie wykluczamy. W tej chwili raczej jesteśmy przeciwni powiększaniu kwoty pieniężnej, bo wydaje nam się, że teraz jest większa potrzeba przemyślenia "rozwinę gospodarkę, ale wystartuję bez armii, i technologii" to może lepiej iść w armię?

Ale trzymamy rękę na pulsie (i kończymy zasady larpowe- dziś, bądź jutro będąWink i jeśli okaże się, że wniesie to uzasadnione ożywienie, to całkiem możliwe, że będziemy w jakiś sposób interweniowaćWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:17, 30 Wrz 2011    Temat postu:

Kreatywność graczy może być czasem przerażająca i właśnie boję się tego, że co poniektórzy znajdą sposoby na obejście ograniczeń, wymyślą jakiś "superplan" którzy przejdzie i oświadczą potem "no przecież wystarczyło wykombinować, sam MG mówił że da radę zrobić coś niestandardowego" Confused
Niemniej ja nie będę kombinować jak uzasadnić to, że stać mnie na początku na dwie technologie i dwie jednostki - przyjmuję, że skoro dajecie wszystkim 24 skrzynie złota to mamy się zmieścić w limicie i tyle Razz

Ponawiam pytania

- czy będzie wiadomo ile i jakich kontraktów handlowych mamy na starcie?
- jak działa 'Świątynia' wobec współczynnika 'lojalność' ?

Dodatkowe pytania:
- jaki jest początkowy poziom lojalności w państwie?
- z tego co napisaliście, wynika że podniesienie współczynnika 'lojalność' może być tylko wynikiem odgórnego wpływu (akcji). Jaki (i czy jakikolwiek) wpływ mają sprawiedliwe rządy, reformy, poprawa warunków życia, zwycięskie wojny, dobre stosunki i kontakty handlowe z sąsiadami etc. wpływają na wzrost lojalności, czy też żeby bardziej szanowano władcę trzeba robić kampanie propagandowe, które mogą nie mieć nic wspólnego z prawdą?

-to samo pytanie co do relacji z innymi państwami - czy żeby je poprawić trzeba wykonywać akcję, czy też kształtują się one jakoś samoistnie (handel/sojusze/starcia zbrojne)?

Zmierzam do tego: czy da się grać władcą, który jest szanowany dla tego, że rządzi sprawiedliwie, zgodnie ze zwyczajami swego kraju, odwala swoją ciężką robotę i nie musi korzystać z tuby propagandowej? Jeśli tak, jestem zadowolony Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:37, 30 Wrz 2011    Temat postu:

Kontrakty handlowe. Będzie przyznawany jeden bazowy kontrakt za każde posiadane dwie prowincje. Mówiąc krótko zaczynacie z jednym KOH.

Świątynie będą miały "miękki wpływ" na lojalność. To znaczy nie ma żadnego mechanicznego prostego przełożenia. Utrudniają przeprowadzanie wszystkich akcji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na lojalność państwa, ale nie przeszkadzają w tych pozytywnych.

Bazowa lojalność wynosi 5. Wysoka dyplomacja postaci (nie tylko władcy), i inne bonusy mogą ten współczynnik podnieść.
Niska dyplomacja, wady, i inne rzeczy mogą wpłynąć negatywnie na lojalność.

Przez akcje propagandowe możesz wpływać na lojalność bezpośrednio. To wszystko, co opisałeś w swoim poście (mądre rządzenie, etc.) to działanie pośrednie. Owszem, będzie wpływać na lojalność, ale trochę mniej znacząco. Odpowiednie informacje o zmianach lojalności będą przekazywane razem z innymi informacjami dotyczącymi każdej rundy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:42, 30 Wrz 2011    Temat postu:

Ok, dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl Strona Główna -> Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 6 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin