Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl
Larp Smoczej Krwi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przygotowanie do gry
Idź do strony 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl Strona Główna -> Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:03, 30 Sie 2011    Temat postu: Przygotowanie do gry

Zaczynamy powoli przygotowania do drugiego sezonu Smoczej Krwi.

Od czasu śmierci Ostatniego Smoka upłynęło już ponad 200 lat. Czas ten to okres, kiedy Malkador pogrążył się w nieładzie. Wojny domowe, rebelie, i inne kataklizmy sprawiły, że państwa, które pamiętamy z pierwszego sezonu są już pieśnią przeszłości. Na gruzach dawnych państw powstały zupełnie nowe państwa. Ale w tym miejscu musimy się wstrzymać z przedstawieniem dalszej historii. Bo tę historię stworzycie Wy.

***

Mistrzów Gry w tym sezonie Smoczej Krwi będzie trzech:

Ikrit

Demon

Picollo

***

W chwili obecnej trwają prace nad kilkoma rzeczami, które są już prawie gotowe, ale potrzebne są jeszcze ostatnie szlify. Najważniejsze rzeczy, które wprowadzimy to:

-Zmodyfikowane zasady.
Większość zmian, to kosmetyka, poprawianie rzeczy, które wynikły w poprzednim sezonie, ale pojawia się jedna ważna nowość. Lojalność. Smocza Krew nie jest już od dawna wyznacznikiem tego, kto może być władcą, a kto nie. W związku z tym władcy muszą uważać, na to, co myślą poddani. Pojawi się możliwość wpływania na ogólne nastroje w innych państwach, i na opinię ludu o innych państwach.

Edit. Początkowo zamiast "Lojalności" zaproponowaliśmy "Opinię publiczną", co wprowadzało trochę konfuzji odnośnie funkcji, jaką ta nowość ma pełnić.

Zautomatyzowana deklaracja
W założeniu miało to uprościć życie Mistrzom Gry, ale wydaje mi się, że jednak bardziej zyskają gracze. Przygotowujemy excelowski plik, który automatycznie będzie podsumowywał koszta zadeklarowanych przez Was działań. Będzie chyba trochę prościej

Szczątkowe zasady gry na Smoczej Wyspie
Szczątkowe, bo nie chcemy, żeby mechanika przytłoczyła rozgrywkę dyplomatyczną, i knucie. Ale teraz odpowiednio wysoka wartość poszczególnych współczynników będzie pozwalała na podejmowanie specjalnych akcji na Smoczej Wyspie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Picollo dnia Pią 11:54, 09 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:08, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Chcemy ten Sezon zacząć tak, jak zaczął się poprzedni. Czyli od przygotowania państw. Pamiętajcie, że świat mocno się zmienił od śmierci ostatniego Smoka. Stare państwa są już tylko pieśnią przeszłości. Teraz świat wygląda zupełnie inaczej.

Świat dopiero podnosi głowę po dawnym nieładzie. Powstają nowe państewka. W związku z tym, kiedy będziecie myśleć o własnym państwie, wybierzcie jakiś region Malkadoru (powiedzmy 2-3 prowincje), i zastanówcie się, co mogło się dziać w tym miejscu od czasu śmierci Najstarszego. Pomyślcie trochę nad historią. Zastanówcie się też nad ogólnym zarysem Waszego Państwa.

Na razie chcemy otrzymać tylko krótki zarys państw. Możliwe, że kilka państw będzie zainteresowanych tym samym regionem, bądź zgłoszeń otrzymamy zbyt dużo. Wtedy będziemy musieli część państw odrzucić. Dlatego na razie zarys historii, i ogólny opis koncepcji Waszego państwa. Tak mniej więcej na stronę a4 pisaną czcionką 12.

Zgłoszenia przesyłajcie pod adres: [link widoczny dla zalogowanych]

Ostateczny termin przesyłania zgłoszeń upływa w niedzielę, 25 września. Mamy nadzieję, że jest to odpowiedni okres czasu, żebyście mieli okazję przemyśleć Wasze koncepcje państw.

I dwie uwagi:

-W temacie "Materiały o świecie" znajduje się zarys historii Malkadoru, i ogólne informacje o świecie. Powinno to ułatwić zapoznawanie się ze światem szczególnie tym, którzy nie mieli jeszcze okazji poznać wcześniej Malkadoru.

-Dla osób, które grały w pierwszym Sezonie. Wielka prośba: Spróbujcie pomyśleć nad państwem w zupełnie innym regionie, niż graliście wcześniej. Naszym zdaniem znacznie ciekawszą perspektywę da wam zmierzenie się z zupełnie innym regionem Malkadoru, niż wcześniej.


Jeśli macie jakieś pytania, piszcie na forum, bądź bezpośrednio do któregoś z MG. Postaramy się rozwiać wszelkie wasze wątpliwości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Picollo dnia Pon 9:50, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Felduru

PostWysłany: Czw 19:48, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Picollo napisał:
... Dla osób, które grały w pierwszym Sezonie. Wielka prośba: Spróbujcie pomyśleć nad państwem w zupełnie innym regionie, niż graliście wcześniej. Naszym zdaniem znacznie ciekawszą perspektywę da wam zmierzenie się z zupełnie innym regionem Malkadoru, niż wcześniej ...


Ja się z tym punktem nie zgodzę zupełnie. Po pierwszym sezonie mam ogromny niedosyt i brakuje mi mojego królestwa. Chętnie dalej grałbym jako Feldurczyk.

Dlatego bojkotuję cały ten 200-stu letni przeskok Razz !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gjenfred Skog

PostWysłany: Czw 20:17, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Cichy , ponownie składam Ci propozycję nie od odrzucenia - Ty bierzesz moje dawne Państwo , Ja Twoje dawne. na pierwszym spotkaniu w ruinach Smoczej Świątyni na mocy traktatu międzynarodowego zamieniamy się Państwami Wink
Wszystko będzie po staremu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arius




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ash'Kadar

PostWysłany: Czw 21:13, 08 Wrz 2011    Temat postu:

A mnie ten pomysł przeskoku o 200 lat się bardzo podoba Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gjenfred Skog

PostWysłany: Czw 22:27, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Już wymyśliłem sobie Państwo i całą pozostałość Smile Jestem gotowy do gry Smile Niech żyje Komunistyczna Republika Sirgin Wink Bójcie się , rewolucja wyzwoli każdego obywatela spod jarzma niewolniczej , imperialistycznej władzy.
Dziś Malkador , jutro Vralia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:41, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Cichy wybacz lecz zabieg z przeskokiem w pewien sposób był nieunikniony, lecz tym razem może się okazać, że nie będzie konieczności nagłego zakończenia;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:04, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Rozumiem że przeskok był nieunikniony, ale doskonale rozumiem Cichego. Też mam syndrom "niedogrania" państwa, zwłaszcza, że ostatni LARP w Malkadorze został, z mojego punktu widzenia, przerwany a nie zakończony Razz

Nie sądzę, żebym się skusił aby zagrać w tej odsłonie - nie zdecydowałem jeszcze, ale nie mam jakiegoś ciśnienia na robienie sobie zupełnie nowego państwa, zwłaszcza że klimat świata chyba ewoluuje w kierunku "polityka bez mistyki" a to mam na co dzień jak włączam telewizor Wink

Moje największe wątpliwości budzi wprowadzenie tej nieszczęsnej "Opinii Publicznej" Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Wprowadzając to, rozumiem, że w tej odsłonie rezygnujecie z "medieval fantasy" zastępując je "nowożytnym fantasy" wraz ze wszystkim co się z tym wiąże?

Opinia publiczna powiązana jest z rozwojem demokracji, parlamentaryzmu itd a jej monitorowanie i badanie nastrojów pokazujące jakieś konkretne wyniki datujemy na XX wiek. Wprowadzenie czegoś takiego wyklucza właściwie istnienie monarchii (poza parlamentarną). Władcy w średniowieczu rządzili, bo byli "pomazańcami bożymi". Musieli się przejmować lojalnością poddanych a nie ich opinią w sprawach rządów. Monarchia przegrała z systemami udającymi że ważna jest opinia jednostki a nastawionymi na sterowanie tą opinią, więc jej wprowadzenie zmienia kompletnie model rządów.

Rozumiem, że ta nieszczęsna "opinia publiczna" ma być jakimś narzędziem do walki politycznej i ideowej (tylko czekam az wyjdzie, że przy użyciu jakiegoś odpowiednika mediów Razz). W poprzednim Malkadorze obecna silnie była religia - tu nie ma o niej słowa. Jeśli mistyka świata przestaje być obecna a zastępuje ją ideowa demagogia to wyjdzie z tego mega polityczny LARP z masą totalitarnych, militarystycznych, autorytarnych systemów, głoszących "jedyną prawdę" prowadzonych przez kłamiących w żywe oczy polityków - no offence, Gwyn, to akurat nie jest przytyk do "Komunistycznej Republiki Sigrin" Wink (choć to tylko potwierdza regułę Razz). Nie twierdzę, że to zły klimat (choc na pewno nie taki w jaki chciałoby mi się grać), ale byłoby dobrze wszystko to wyjaśnić na samym początku w opisie swiata Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:35, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Finnegan napisał:
Rozumiem że przeskok był nieunikniony, ale doskonale rozumiem Cichego. Też mam syndrom "niedogrania" państwa, zwłaszcza, że ostatni LARP w Malkadorze został, z mojego punktu widzenia, przerwany a nie zakończony Razz

Ja mam to samo. Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się na przeskok, jest fakt, że zmieniła się ekipa MG. Dlatego chcemy stworzyć świat powiązany z tamtym Malkadorem, ale jednocześnie zostawić tamten Malkador jako zamkniętą całość autorstwa Cyela, i Kwata.

Finnegan napisał:

Nie sądzę, żebym się skusił aby zagrać w tej odsłonie - nie zdecydowałem jeszcze, ale nie mam jakiegoś ciśnienia na robienie sobie zupełnie nowego państwa, zwłaszcza że klimat świata chyba ewoluuje w kierunku "polityka bez mistyki" a to mam na co dzień jak włączam telewizor Wink


Heh, zmuszasz nas do ujawniania czegoś, co miało wyjść dopiero w trakcie. Jak najbardziej chcemy, żeby mistyka była, i nie zamierzamy od niej odchodzić. Tylko wszystko pojawi się w trakcie. Na razie mamy tę epokę "mrocznych wieków", i totalnego chaosu za sobą. Teraz władza jest jeszcze słaba, i nie ma tych monarchii którym tytuł się należy z urodzenia.

Finnegan napisał:
Moje największe wątpliwości budzi wprowadzenie tej nieszczęsnej "Opinii Publicznej" Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Wprowadzając to, rozumiem, że w tej odsłonie rezygnujecie z "medieval fantasy" zastępując je "nowożytnym fantasy" wraz ze wszystkim co się z tym wiąże?

To raczej zabieg czysto balansujący, i dodanie kolejnego narzędzia dla graczy. DO tej pory pieniądze były potęgą, a wpływy miały znacznie mniejsze znaczenie. Praktycznie każda mechaniczna akcja potrzebowała pieniędzy, a wpływ był tylko ozdobą. Państwa z dużym bogactwem, a niską ludnością miały sporą przewagę nad tymi zbudowanymi odwrotnie. Chcemy dać teraz narzędzie, które sprawi, że teraz będzie trzeba się zastanowić "ściągam bogactwo", czy "ściągam wpływy". Ale to nadal w tych klimatach "medieval fantasy" wedle mojego pojęcia się mieści.

Finnegan napisał:
Opinia publiczna powiązana jest z rozwojem demokracji, parlamentaryzmu itd a jej monitorowanie i badanie nastrojów pokazujące jakieś konkretne wyniki datujemy na XX wiek. Wprowadzenie czegoś takiego wyklucza właściwie istnienie monarchii (poza parlamentarną). Władcy w średniowieczu rządzili, bo byli "pomazańcami bożymi". Musieli się przejmować lojalnością poddanych a nie ich opinią w sprawach rządów. Monarchia przegrała z systemami udającymi że ważna jest opinia jednostki a nastawionymi na sterowanie tą opinią, więc jej wprowadzenie zmienia kompletnie model rządów.


Nie do końca. Ekskomunika, czy inne oskarżenia o herezję też były atakami opartymi o "opinię publiczną". Tylko takimi bardziej na średniowieczną modłę.
Widzę, że największy problem sprawia tu to nieszczęsne hasło "opinia publiczna", które faktycznie jest trochę nieadekwatne do epoki. Ale w naszym zamierzeniu "opinia publiczna" jest mniej więcej tym, co opisałeś. Po pierwsze lojalność poddanych. Jeśli poddani są lojalni, to nie ma sprawy, zrobisz co będziesz chciał, i ludność CIę poprze. Jeśli nie masz lojalnych poddanych to jest gorzej. Wtedy zostaje podpisanie "pacta conventa", i robienie tego, co każą inni (a czy to jest ludność, czy jakaś wpływowa arystokracja, to ma małe znaczenie). Powiesz, że "pacta conventa" to wymysł epoki nowożytnej. W Polsce tak. Ale Austriacy, Węgrzy, Czesi przerabiali bardzo podobną drogę przywilejów, co Rzeczpospolita, tylko jeszcze w późnym średniowieczu.


[quote="Finnegan]Rozumiem, że ta nieszczęsna "opinia publiczna" ma być jakimś narzędziem do walki politycznej i ideowej (tylko czekam az wyjdzie, że przy użyciu jakiegoś odpowiednika mediów Razz). W poprzednim Malkadorze obecna silnie była religia - tu nie ma o niej słowa. Jeśli mistyka świata przestaje być obecna a zastępuje ją ideowa demagogia to wyjdzie z tego mega polityczny LARP z masą totalitarnych, militarystycznych, autorytarnych systemów, głoszących "jedyną prawdę" prowadzonych przez kłamiących w żywe oczy polityków - no offence, Gwyn, to akurat nie jest przytyk do "Komunistycznej Republiki Sigrin" Wink (choć to tylko potwierdza regułę Razz). Nie twierdzę, że to zły klimat (choc na pewno nie taki w jaki chciałoby mi się grać), ale byłoby dobrze wszystko to wyjaśnić na samym początku w opisie swiata Smile[/quote]

Raz jeszcze powtórzę, to raczej dowód na słabość legitymizacji władców, i większe pole do manewru dla państw dyplomatyczno-szpiegowskich.

Religia dopiero powraca. Więc na razie nie ma o niej słowa. Szybko będzie znacznie ważniejsza.

A co do "Militarystycznych systemów totalitarnych", to było Melindossilmo.
"Politycy kłamiący w żywe oczy"? Co powiesz o Novigradzie Północnym?

Mówiąc krótko jedyną poważną zmianą w świecie (jeśli chodzi o konwencję) jest to, że władcy nie mają już tak mocnej pozycji jak dawniej- Smoczej Krwi nie było 200 lat, i jedyny czynnik, który skłaniał poddanych do posłuszeństwa znikł. Teraz żeby być władcą, musisz się postarać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:30, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Do wypowiedzi Picolla dodam tylko, że "mistyka"w tym sezonie może okazać się nawet głębsza niż w poprzednim, a co do religii:

-W poprzednim sezonie mimo, że główne założenia mówiły o "zwierzchnictwie" smoczej religii w rzeczywistości była ona jedynie(czy też głównie) czynnikiem jednolicącym państwa(bo na dobrą sprawę każde miało swoją religię)w tym sezonie nie zdziwił bym się "ewolucji" religii czy wręcz ich wysypu;p. Jak dobrze wiemy główna religia upadła, a wraz z tym dało to szanse małym regionalnym kultom urosnąć do rangi religii.

Mam nadzieję, że wszelakie obawy zostały wraz z tą odpowiedzią zażegnane. Z mojej strony przyznam, że także mam spory niedosyt co do gry z poprzedniego sezonu, lecz ciężko było by obecnie pociągnąć kilka wątków(co najmniej)dlatego też zdecydowaliśmy się jednak na ten przeskok. Nie mniej mam nadzieję, że mimo to będzie się wam grało dobrze i naprawdę spełnimy wasze wymagania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ikrit dnia Pią 11:39, 09 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:47, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Czy wobec tego nie lepiej byłoby zmienić tę nieszczęsną "Opinię Publiczną" na "Lojalność" ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:56, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Zmienione.
A żeby nie pisać tylko jednozdaniowej odpowiedzi, powiem, że mamy już pierwsze zgłoszenie państwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fhalair Ban ! McAlistair ! Aye !

PostWysłany: Pią 14:01, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Ja tam zawsze chciałem w takim larpie zagrać a nie go prowadzić, więc nie zamierzam przegapić okazji Wink Mam nadzieję, że moje państwo przejdzie pozytywnie proces rekrutacji Wink Finneganie, skuś się, myślę, że nie ma opcji, żeby chłopaki z koncepcji low fantasy zostawili samo low ... myślę, że mistyki (i Cienia;P) dla chętnych nie zabraknie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus Arios




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fhalair Ban!

PostWysłany: Pią 14:28, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Mam nadzieję, bo inaczej nie wiem jak sobie znajdę miejsce:D.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gjenfred Skog

PostWysłany: Pią 16:23, 09 Wrz 2011    Temat postu:

Finnegan napisał:
Też mam syndrom "niedogrania" państwa


Ja również ale dostosowuje się do decyzji MG.

Finnegan napisał:
to akurat nie jest przytyk do "Komunistycznej Republiki Sigrin" Wink


Ten post to żart z mojej strony. Nie bierzcie go na poważnie. Napisałem zupełnie inne Państwo które jest po części spuścizną po poprzednim ale to wynika z jego historii.

Picollo

Sprawdźcie prawidłowe działanie waszego maila , proszę. Opis Państwa wysłałem wam po pierwszej w nocy a jak przeczytałem nie dotarło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl Strona Główna -> Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 1 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin