Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl
Larp Smoczej Krwi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uwagi do zasad gry strategicznej
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl Strona Główna -> Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwato




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:05, 16 Lis 2011    Temat postu: Uwagi do zasad gry strategicznej

1) Proszę umieśćcie link do zasad w widocznym miejscu.
2) Poprawcie numeracje deklaracji (w wielu jest po prostu 1)
3) Ujednolićcie akapity odnośnie Lojalności i Poprawy nastrojów w prowincji, bo trudno mi rozgraniczyć te koncepcje.
Poza tym nie wiadomo po co podnosić lub opuszczać innym te nastroje (czy to daje +/- do ludności, albo daje szansę na przejęcie pola bez buntu? Nie musicie pisać konkretnie, ale powinniście chyba dać więcej wskazówek)
4) No i czemu 20 daje sukces w przykładowym teście? Skąd ta liczba? O.o
5) Czemu tylko bohaterowie mogą dokonywać akcji propagandowych u innych?
6) No i jak to obniżanie lojalności innym ma się do faktu że istnieje gildia szpiegów - która robi chyba to samo, tyle że jest ulepszeniem II poziomu.
7) Ponieważ szpiegowanie w poprzednim sezonie nie było zbyt popularne, pozwoliłbym na szpiegowanie bez akcji bohatera - który jednak może pomóc dodając spore bonusy. Wink

Przemyślcie temat MG i dajcie znać co zostało ustalone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demon




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znikąd

PostWysłany: Czw 9:24, 17 Lis 2011    Temat postu:

1. Wydzielone
2. Poprawiam, jak tylko skończę to wrzucę poprawioną wersję. Zacząłem robić to wczoraj, i cieszę się tylko, że w jakiś sposób odłożyłem lapka zanim padłem ^^"
3. Myślę, że zmiana "Poprawy Nastrojów prowincji" na "Tłumienie buntów" będzie miała więcej sensu i rozdzieli te tematy.
Co do samego współczynnika lojalności: W głównej mierze chodzi o to, że jak jest niski, ludność może się zbuntować, jeżeli władca zrobi coś kontrowersyjnego. Zaatakowanie sojusznika, którego ludzie lubią, nagłe pzrejście na inną religię, ciągłe zwiększone podatki. Rzeczy w tym stylu.
Przy wysokiej lojalności, ludzie mają do władcy większy kredyt zaufania, że jego decyzje mają jakiś głębszy sens. (Jak się mylę, niech inny MG mnie poprawi)
4. Nie znalazłem tego fragmentu z 20... ale fakt faktem, przysypiałem nad klawą. Przyjrzę się temu dziś na trochę świeżej.
5 6 7 Jako, ze ja tu jestem głównie od sprzątania, a to pozostali dwaj MG mają doświadczenie w Smoczej Krwi i większą koncepcję myślę, ze lepiej jak oni się wypowiedzą w tych kwestiach, bo ja to mogę zamieszać ^^"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demon




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znikąd

PostWysłany: Sob 0:58, 19 Lis 2011    Temat postu:

post pod postem, ale co tam ;P

http://www.smoczakrewlarp.fora.pl/forum-ogolne,6/zasady-rundy-strategicznej-oraz-podczas-larpa,144.html

W tym temacie są poprawione zasady. Starałem się, aby wszystko było jak najklarowniejsze i zrozumiałe, ale jeżeli coś jeszcze budzi wątpliwości, piszcie, a postaram się to doprecyzować. No i postaram się te obrazki jakoś na dniach umieścić tam gdzie być powinny,

Od razu pierwsza informacja odnośnie technologii wojskowej, której zapomniałem zamieścić i zaraz to zrobię.
Jak zapewne niektórzy zauważyli, że na pierwszym poziomie istnieje technologia "Doświadczenie morskie".
Wszystko fajnie, ale są państwa, które nie mają dostępu do morza.
Dlatego w tym przypadku, państwa takowe, mogą po zdobyciu "Dyscypliny w szeregach" i "treningu łuczniczego" wykupić wszystkie trzy technologie poziomu drugiego, jednak stopień trudności wynalezienia/implementacji drugiej i trzeciej z kolei technologii jest w tym przypadku wyższy o 3. Odzwierciedla to mniejsze obycie państwa w sprawach wojskowych.
Przy czy aby osiągnąć technologie trzeciego stopnia, potrzebny jest komplet technologii pierwszego i drugiego poziomu.

A teraz wracajac do cyferek z pierwszego posta
3. Mam nadzieję, żę teraz jest już jaśniej o co chodzi.
4. Znalazłem tą pieeeeeĘĘkną 20... Kwestia taka,że podana została jako przykład wyniku, a nie podał stopnia trudności.
5. Kwestia mechaniczna. Gdyby tak nie było to co rundę każda prowincja mogłaby przeprowadzać akcję propagandową na zasadzie "Niech się dzieje co mi szkodzi, a nuż się uda. Szansa na to że wypadnie jedynka jest mała a może coś na tym zyskam" Nie mówię, że tak by było na pewno robione, ale byłaby to furtka do takich akcji.
6. Dopiero Gildia szpiegów pozwala Ci na przeprowadzania tego typu akcji. Propaganda na skalę prowincji państwa wymaga odpowiednich ludzi, przeszkolenia, przygotowań i organizacji.
7. Podobnie jak punkt 5, plus w sytuacji, kiedy szpieguje kapitan, istnieje jednak ryzyko, że coś mu się może stać. Bez tego, w przypadku gdyby dwa państwa były sobie otwarcie wrogie, każde starałoby sobie nawzajem jak najbardziej szkodzić w sposób przedstawiony w punkcie piątym. W przypadku 1, nie przejmują się, bo przeciwnik i tak domyślałby się kto za tym stoi, więc nic nie tracą na ścięciu npcowego szpiega. Co innego, gdyby podobny los miał spotkać kapitana.

Odpowiedzi na punkty 5-7 są tym jak ja to widzę. Możliwe, że inny MG miałby odnośnie tego jakieś inne wytłumaczenie lub uwagi. Dlatego jak coś niech w końcu też się wezmą do roboty i odpiszą w tym temacie Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Demon dnia Sob 2:25, 19 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demon




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znikąd

PostWysłany: Wto 11:05, 29 Lis 2011    Temat postu:

Kwestia poruszona przez Tirnadhaela:
Stopnie trudności.
W większości miejsc jest zapisane, że w przypadku testu wynik musi być wyższy niż 10. Czyli, że dopiero wynik 11 i wyższe oznaczają udane zdanie testu trudności.

Jedynie w przypadku technologii jest zapisane to trochę inaczej:
Cytat:
- Ulepszenie można opracowywać samemu. Postać, która spędzi jedną rundę na badaniach wykonuje rzut na Mądrość + K10. Rezultat potrzebny do skutecznego odkrycia nowej technologii to 10/13/16 dla technologii z 1/2/3 poziomu


Jest to chyba jedyny test, którego nie można wspomagać poprzez wydania złota. Dlatego w tym przypadku łączny wynik musi być równy bądź wyższy stopniowi trudności. Sam fakt, że postać która by miała mądrość 10, ma niewiele ponad 50% prawdopodobieństwa na opracowanie technologii III stopnia wydaje mi się dość sporym wyzwaniem.
Dlatego w przypadku technologii, wynik równy stopniowi trudności oznacza zdanie testu.

EDIT:
Po rozmowie z Tirnedhaelem dowiedziałem się że w zeszłym sezonie w przypadku ST wystarczyła 10 by zdać, oraz, że można było dopłacać złotem do testów na technologie.
Nie jestem pewien czy obecne zapisy to celowe zmiany, czy niedopatrzenie względem poprzedniej edycji, dlatego lepiej poczekać, aż któryś z pozostałych MG się wypowie, jako, że brali udział w poprzedniej odsłonie larpa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:11, 29 Lis 2011    Temat postu:

Raczej błąd Tirnedhaela..

w zeszłym sezonie już było rozróżnienie na st pomiędzy 1/2/3 poziomem. Owszem można dopłać do testów co było także stała w zeszłym sezonie(do większości testów można dopłacić).

Co do st to wynik musi być wyższy w przypadku technologii lub równy jak w każdym innym teście. St to wynik najmniejszy niezbędny do osiągnięcia sukcesu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tirnadhael




Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:55, 29 Lis 2011    Temat postu:

Sprawa nie tyczyła się poziomów ulepszen (bo wiem, że są różne stopnie trudności), tylko pytania, czy zamierzone było podniesienie stopnia trudności większości testów (zwiekszone podatki, wpływy, budowy)z 10 na 11, a przy okazji wyszło, że nie było zapisu o możliwosci wspierania wynajdywania złotem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:14, 29 Lis 2011    Temat postu:

Nie bardzo rozumiem, czemu miano by likwidować możliwość dopłacania do wynajdowania technologii i jak to fabularnie uzasadnić...? Question
Że teraz to co się opracowuje nie wymaga prób, wdrożeń, testów, opłacania materiałów itd, tylko siada nad tym jedna osoba, myśli miesiąc i mówi "EUREKA!" albo "No kurde, nie wymyśliłem, spróbujmy raz jeszcze"? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:38, 29 Lis 2011    Temat postu:

Ależ dopłata nadal jest możliwa. I akcja bohatera to nie jest tak, że jedna osoba siada...;p a raczej cały sztab ludzi pod jego przewodnictwem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan




Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:24, 30 Lis 2011    Temat postu:

Właśnie o to mi chodziło, że to tak raczej nie wygląda Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patso Redneb




Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zaragozza

PostWysłany: Śro 13:43, 30 Lis 2011    Temat postu:

To jak to w końcu jest z wynikami rzutów na trudność? Bo w zasadach jest wyraźnie napisane (w prawie każdym przypadku), że wynik musi być większy niż 10, czyli wynosić co najmniej 11. Zatem jeśli oficjalna wersja ma brzmieć inaczej, to powiedzcie to wyraźnie i najlepiej zmieńcie w zasadach. Informacja jest o tyle ważna, że pozwala zaoszczędzić (lub nie) po jednej skrzyni złota na każdym teście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:09, 30 Lis 2011    Temat postu:

Wynik wyższy lub równy 10 na technologie I poziomu i można dopłacać skrzynie złota. Poprawimy ten błąd w zasadach.
Lecz przypominam, że zawsze jest 10% na niepowodzenie(naturalna jedynka na kości).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patso Redneb




Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zaragozza

PostWysłany: Śro 16:56, 30 Lis 2011    Temat postu:

Ale tylko na technologie, czy wszystkie inne testy (budowanie, zwiększone podatki, etc.) też?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Administrator



Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:15, 30 Lis 2011    Temat postu:

Jak tam jest napisane st to 10(czyli to minimum do osiągnięcia)w tym że do podatków nie ma możliwej dopłaty(bo jak płace wam byście mi zapłacili?)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Draugnimir




Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Vralia

PostWysłany: Śro 23:32, 30 Lis 2011    Temat postu:

No, to się teraz chyba trochę zamieszało. Więc minimalnym wynikiem, który gwarantuje sukces w testach takich jak zwiększone podatki, budowa czy zaciąg, jest 10, a nie 11, tak?


Bo z poszczególnych fragmentów Zasad Rundy Strategicznej wynika coś zupełnie innego, np.:
Twórca Zasad o zwiększonych podatkach napisał:

Jeśli wynik jest większy niż 10 akcja udała się.

Twórca Zasad o przykładowym wydarzeniu napisał:

Jeśli wynik jest większy niż 10 akcja udała się (...)

Twórca Zasad o zaciągu wojsk napisał:

Jeśli wynik jest większy niż 10 akcja udała się.

Twórca Zasad o budowie napisał:

Jeśli wynik jest większy niż 10 akcja udała się.


Dobrze by więc było, gdyby MG zajęli ostateczne, jednomyślne stanowisko. Bo ta różnica między 10 a 11 rzeczywiście może mieć spore znaczenie, np. przy ustalaniu dopłat do testów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Demon




Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znikąd

PostWysłany: Czw 0:47, 01 Gru 2011    Temat postu:

Dobra, bo faktycznie Ikrit trochę namotałeś Razz
Przejrzałem zasady z forum Nokturna, i tam jest napisane dokładnie tak jak w obecnych. Jeżeli jednak Tirnadhael, który grał w poprzednim sezonie, mówi, że tam wynik równy 10 oznaczał już zdanie testu, i taki sam wniosek da się wyciągnąć po przesianiu odpowiedzi na różne kwestie z postów Ikrita to wychodzi na to, że w obecnej odsłonie nadal figuruje ta sama zasada, a po prostu zamieszanie wynikło z faktu, że na świeżo zaczęto czytać zasady i wyszła ta nieścisłość.
Zgaduję, że mogła podobna sytuacja być poprzednio, przy czym MG ustalili że 10 zdaje już test, ale zapomniano uwzględnić tą poprawkę w zasadach.

Czyli żeby wszystko miało ręce i nogi.
We wszystkich opisach powinno być wynik RÓWNY LUB WYŻSZY 10, a w opisie o technologiach musi być dopisany fragment o możliwości dopłacenia. Co się zaraz zresztą stanie, i będzie tak dopóki Ikrit albo Pico nie napiszą stanowczego "NIE"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.smoczakrewlarp.fora.pl Strona Główna -> Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin